Program
09:30 - 10:00 | DERS ADI: Projenin açılışı, proje amaçlarının ve içeriğinin belirtilmesi | 09:30 - 10:00 Ders Saati: 1 | DERS ADI: İklim değişikliği ve kız çocuklarında puberte/ergenlik |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr.Özlem DOĞAN YÜKSEKOL | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr.Hava ÖZKAN | ||
DERS KONUSU: 2. Projenin açılışı, proje amaçlarının ve içeriğinin belirtilmesi, katılımcılar ile tanışma | DERS KONUSU: İklim değişikliklerinin kız çocuklarının puberte/ergenlik özellikleri üzerine etkisi | ||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu oturumda Doç. Dr. Özlem DOĞAN YÜKSEKOL tarafından projenin açılışı yapılacak, katılımcılara projenin genel amaçları ve içeriği hakkında bilgi verilecektir. Katılımcılar ile projeden beklentileri tartışılacak, katılımcılara grup kuralları ve yerine getirmeleri beklenen sorumluluklar açıklanacaktır. Uygulanacak eğitim programının etkililiğinin değerlendirilmesi amacı ile ise katılımcılara proje sorumluları tarafından hazırlanan formlar uygulanacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İklim değişikliklerinin kız çocuklarının ergenlik döneminde gösterdikleri fiziksel ve ruhsal özellikleri üzerine etkileri ayrıntılı olarak açıklanacaktır. | ||
10.15 - 10:45 | DERS ADI: İklim Değişikliği | DERS ADI: İklim değişikliği ve gebelik | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr.Funda EVCİLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr.Salih Burçin KAVAK | ||
DERS KONUSU: İklim değişikliği kavramı, iklim değişikliği kavramının tanımı ve özellikleri | DERS KONUSU:İklim değişikliklerinin gebelik üzerine etkisi ve yarattığı değişimler | ||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:İklim değişikliği kavramının tanımı yapılarak, iklim değişikliğine neden olan faktörler anlatılacak, iklim değişikliğinin önemi, insan ve çevre için önemi ayrıntılı olarak açıklanacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İklim değişikliklerinin gebelikte görülen fizyolojik değişiklikler ve büyüyen ve gelişen fetus üzerine etkisi ayrıntılı olarak tartışılacaktır. | ||
11:00 -11:30 | DERS ADI: Hava Kirliliği | 11:00 -11:30 Ders Saati: 1 | DERS ADI: İklim değişikliği ve menopoz |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr.Mesude DUMAN | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Doç.Dr.Yılda ARZU ABA | ||
DERS KONUSU: Hava kirliliğinin tanımı, özellikleri, hava kirliliğine neden olan hazırlayıcı faktörler | DERS KONUSU:İklim değişikliklerinin kadınların önemli bir yaşam dönemi olan menapoz üzerine etkisi | ||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hava kirliliğinin tanımı yapılarak, hava kirliliğine neden olan faktörler ayrıntılı olarak ele alınacak, hava kirliliğinin insan ve çevre üzerine etkileri ayrıntılı olarak tartışılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İklim değişikliklerinin kadın yaşamında önemli bir dönem olan ve kadınların yaşamlarının neredeyse tüm boyutlarını etkileyen menapoz döneminde görülen değişiklikler üzerine etkileri ayrıntılı olarak tartışılacaktır. | ||
11:45 -12.15 | DERS ADI: Vektör kaynaklı değişiklikler | 11:45 -12.15 Ders Saati: 1 | DERS ADI: İklim değişikliği ve infertilite |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr.Rukiye HÖBEK AKARSU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr.Üyesi Özlem KOÇ | ||
DERS KONUSU: İklim değişikliğine neden olan vektör kaynaklı olaylar ve etkileri | DERS KONUSU:İklim değişikliklerinin kadınların infertilite sorunu yaşamaları üzerine etkisi | ||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İklim değişikliğine neden olan vektör kaynaklı olayların tanımı yapılarak, vektör kaynaklı olayları hazırlayan faktörler açıklanarak, vektör kaynaklı değişikliklerin insan ve çevre üzerine etkileri ayrıntılı olarak tartışılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İklim değişikliklerinin kadınların üreme fonksiyonu üzerine etkisi, nedenleri, infertiliteye neden olan mekanizmalar açıklanarak ayrıntılı olarak açıklanacaktır. | ||
12:30-13:00 | DERS ADI: Aşırı hava olayları | 12:30-13:00 Ders Saati: 1 | DERS ADI: İklim değişikliği ve çocuk yaşta evlilikler üzerine etkisi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Dr.Öğr.Üyesi Nazlı BALTACI | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Dr.Öğr.Üyesi Tuğçe SÖNMEZ | ||
DERS KONUSU: Aşırı hava olaylarının tanımı, hazırlayıcı faktörleri, insan ve çevre üzerine etkileri | DERS KONUSU: İklim değişikliklerinin çocuk yaşta evlilikleri üzerine etkileri | ||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Aşırı hava olaylarının tanımı yapılarak, aşırı hava olaylarını hazırlayan faktörler açıklanacak, aşırı hava olaylarının insan ve çevre üzerine etkileri ayrıntılı olarak tartışılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İklim değişikliklerinin çocuk yaşta evlilikler üzerine etkileri, bu tablonun nedenleri ve alınabilecek önlemler ayrıntılı olarak tartışılacaktır. | ||
14:00-14:30 Ders Saati: 1 | DERS ADI: Gıda ve su ile ilişkili hastalıklar | 14:00-14:30 Ders Saati: 1 | DERS ADI: İklim değişikliği ve kadın ve kız çocuklarına yönelik şiddet üzerine etkisi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr.Üyesi Aslı URAL | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr.Üyesi Sultan ÖZKAN ŞAT | ||
DERS KONUSU: Gıda ve su ile ilişkili hastalıkların tanımları, özellikleri ve etkileri | DERS KONUSU: İklim değişikliklerinin kadın ve kız çocuklarına yönelik şiddet üzerine etkileri | ||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gıda ve su ile ilişkili hastalıkların tanımı yapılacak, özellikleri açıklanacak, bu hastalıkların kısa ve uzun dönem etkileri ayrıntılı olarak tartışılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İklim değişikliklerinin kadın ve kız çocuklarına yönelik şiddet olgusu üzerine etkileri, şiddete neden olan faktörlerin nasıl ortaya çıktığı ve alınabilecek önlemler ayrıntılı olarak tartışılacaktır. | ||
14:45 -15:15 | DERS ADI: Ultraviyole radyasyon ve etkileri | 14:45 -15:15 Ders Saati: 1 | DERS ADI: Projenin Değerlendirilmesi/ Kapanış |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr.Üyesi Safiye AĞAPINAR ŞAHİN | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Özlem DOĞAN YÜKSEKOL | ||
DERS KONUSU: Ultraviyole radyasyonun özellikleri ve etkileri | DERS KONUSU: Projenin değerlendirilmesi, teşekkür edilmesi ve kapanış | ||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ultraviyole radyasyonun özellikleri açıklanacak, insan ve çevre sağlığı için kısa ve uzun dönemde etkileri ayrıntılı olarak açıklanacak, ultraviyole radyasyonun olumsuz etkilerinden korunabilmek için alınabilecek önlemler açıklanacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projenin kapanış oturumunda öğrencilere, uygulanan program hakkındaki görüş ve önerileri sorulacak, öğrencilerden deneyimlerini paylaşmaları istenecektir. Ardından, programın etkililiğini değerledirmeye yönelik olarak hazırlanan formlar son-test uygulaması kapsamında dağıtılacak ve öğrencilerden bu formları doldurmaları istenecektir. Son olarak, programı tamamlayan öğrencilere katlım belgeleri e-posta aracılığıyla gönderilecektir. | ||
Toplam Ders Sayısı=7 | Toplam Ders Sayısı=7 |